Barion Pixel Autóalkatrész webáruház autoalkatreszshop.hu
Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

AgriaRent 

Autóalkatrész szaküzlet 3300 Eger, Brassói u. 3.

Nyitvatartás:  Hétfő-Péntek: 8:00-16:00 

Szombat,Vasárnap: Zárva

Ügyfélszolgálat: H-P.: 8:00-16:30 +3620 364 6158

 

ATF olaj

2022.08.03.

ATF olaj

ATF- Automatic Transmission Fluid

Az automata váltók fejlesztése és gyártása az USA-ban kezdődött -Ford, General Motors.

Feladata: kenés, hűtés és hidraulikus folyadékként is működik.

FONTOS! 

Az ATF olajat, mindig az automataváltó-gyártójának előírásai szerint kell megválasztani. A nem megfelelő ATF kapcsolási problémákat, rángatást és csúszást okozhat, valamint csökkenhet a váltó élettartama. Fontos odafigyelni az olajszintre is: sem a túl kevés, sem a túl sok nem jó!

CSEREPERIÓDUS:

Normál használat mellett a gyár által előírtat érdemes tartani, extrém igénybevételnél (pl.vontatás, off-road) érdemes a csereperiódust lerövidíteni. Lásd a következő bekezdésben az okot:

A tartósan magas hőmérséklet nagyon hamar tönkreteszi az ATF olajokat, mert gyorsítja az oxidációjukat. A normális tartomány 80 °C és 95 °C között van. Ideiglenesen is csak maximum 135 °C a megengedett, 150 °C fölött pedig vissza kell venni a motor teljesítményét, a váltóolaj károsodásának megelőzéséhez. Hogy a hőmérséklet mennyire befolyásolja az olaj élettartamát, jó példa, hogy 80 °C-on akár 165 ezer km is lehet az olajcsere-periódus, 135 °C-on viszont már csak 5 ezer km.

Az ATF olajat, mindig az automataváltó-gyártójának előírásai szerint kell megválasztani. A nem megfelelő ATF kapcsolási problémákat, rángatást és csúszást okozhat, valamint csökkenhet a váltó élettartama. Fontos odafigyelni az olajszintre is: sem a túl kevés, sem a túl sok nem jó.

Külön kategóriát képviselnek az ún. duplakuplungos (DCT = Dual Clutch Transmission) váltók. Ilyenre példa a Volkswagen DSG váltója. Ezeknek a komfortos, takarékos váltóknak az a működési elve, hogy az egyik váltó a páros, a másik a páratlan fokozatokat kezeli. Nagyon gyorsan váltanak, mindössze ezredmásodpercek alatt, és ennek köszönhetően jó üzemanyag-takarékosságot tudnak felmutatni. Speciális olajat igényelnek, és mivel ahány gyártó annyi féle DCT, ezért nem tehetjük az egyik gyártó DCT-jébe való olajat egy másikéba, hacsak nem ugyanaz a típus van hozzá előírva.

Szintén speciális kategóriát képeznek az ún fokozatmentes automata-váltók (CVT = Continously Variable Transmission). Az olajjal szembeni legnagyobb kihívás a különböző súrlódó elempárok közötti elvárt súrlódási karakterisztika biztosítása. Itt is nagyon fontos a gyártói előírások betartása. CVT váltókkal szerelik egyes modelljeiket pl. a GM, az Audi, a Honda, a Nissan és a Ford.

NDgzZDdlM